אם ככה, בואי נדייק את הדברים.
הגדרת יעד פיננסי ברור לעסק חיונית מכמה סיבות:
ומטרת העסק שלך, בואי ניזכר בזה, היא לפרנס אותך…
צורך – כי אם תשיגי יותר כסף מקסימום תבזבזי אותו, אבל אם תשיגי פחות – תישארי לחוצה כלכלית, ואז, מה עשינו?
רצון – כי יש דברים שאת רוצה לקנות בכספך, הגם שאת לא ממש צריכה אותם רציונלית. ולרגש, ועל זה נדבר בהמשך, יש שכל משלו. הוא חשוב בשביל התנעת המנוע שלך, שתרצי להמשיך ולעסוק בעסק.
נוסחת היעד הפיננסי שאת צריכה:
הוצאות שוטפות שלך ושל המשפחה שלך במשך חודש
+
הפרשה חודשית של הוצאות שנתיות של הנ”ל (פסח, החופש הגדול)
+
הפרשה חודשית של הוצאות חד פעמיות (X בר מצוות, X חתונות, X קניות דירה)
=
הסכום שאת צריכה לחודש: _______
יש לנו את הסכום שאת צריכה?
נהדר.
בואי נתקדם אל –
נוסחת היעד הפיננסי שאת רוצה:
הסכום שאת צריכה לחודש
+
הפרשה חודשית לפינוקים קטנים (חטיף יקר? נסיעה לים?)
+
הפרשה חודשית להגשמת חלום (טיסה לאן-שהוא? חופשה זוגית/משפחתית?)
=
הסכום שאת רוצה לחודש: _______
עשית את התרגיל?
הגעת לסכום סופי?
יופי. הנה יש לך את המספר ביד. אל המספר הזה את רוצה להגיע.
רגע…
את לא מרוצה ממה שקיבלת? חוששת שזה גבוה מדי? זה בסדר. כשהיעד גבוה ואת מתאמנת מספיק ויודעת מה לעשות, בעזר השם תוכלי להגיע אליו בסוף.
היעד נמוך מדי? אם ככה, אולי חסרים שם דברים שאת צריכה או רוצה…
הדרך שלך אל הכסף היא שאלה מוסרית ובזה אני לא מתערבת. מאמינה שיש לך דמות רוחנית שתקבע בנושאים האלה. ה’למה’ שלך, לעומת זאת, היא שאלה קיומית לעסק. אם לא ברור לך למה את צריכה את הכסף – קשה להניח שתגיעי אליו… זה בדיוק המנגנון להגעה ליעד.
המנגנון הזה כולל שש שאלות שאת הולכת לשבת ולענות עליהן בצורה מאוד-מאוד מפורטת:
כדי לתת לך השראה, אני משתפת אותך ברשימה האישית שלי:
מוצר אפס (בחינם ו/או בתשלום סמלי)
מוצר מאה (בסביבות ה-70 שקלים עד 290 שקלים)
מוצר אלף (בסביבות ה-700 שקלים עד אלפים בודדים)
יש גם מוצר רביעי וחמישי שרצוי שיהיו בעסק בהמשך:
מוצר פרימיום (10 אש”ח ומעלה)
ומוצר מתמשך (מינוי מכל סוג, שבו משלמים לך מדי חודש בחודשו)
אבל שני אלה הם מוצרים למתקדמים. קודם כל את צריכה את השלישיה הבסיסית.
יש לך כאן טבלה לדוגמה עם סכומים צנועים בהחלט, אבל כאלה שמתווים דרך ומבהירים כמה נכנס בחודש וכמה יחידות צריך למכור כדי שזה יקרה, ואז גם ברור לי אם עמדתי ביעד או לא עמדתי. ואם נכנס או לא נכנס מספיק כסף החודש – איזה מוצר אחראי על כך.
הנה טבלה לדוגמה, עם מספרים סולידיים לגמרי שכל עסק יכול למכור בהם:
המוצר/השירות | מחיר יחידה/שעה | כמה נמכר בחודש | כמה נמכר בשנה |
מוצר א | 30 ש”ח | 30 * 50 = 1,500 | 1,500 * 12 = 18,000 |
מוצר ב | 250 ש”ח | 250 * 10 = 2,500 | 2,500 * 12 = 30,000 |
מוצר ג | 1,400 ש”ח | 1,400 * 2 = 2,800 | 2,800 * 12 = 33,600 |
סך הכל הכנסות | 6,800 ש”ח | 81,600 ש”ח |
בואי כתבי את המוצרים שלך ורשמי גם כמה משלמים לך על כל אחד מהם:
המוצר/השירות | מחיר יחידה/שעה | כמה נמכר בחודש | כמה נמכר בשנה |
______ ש”ח | ___ * ___ = ______ | ______ * 12 = ______ | |
______ ש”ח | ___ * ___ = ______ | ______ * 12 = ______ | |
______ ש”ח | ___ * ___ = ______ | ______ * 12 = ______ | |
סך הכל הכנסות | ____________ ש”ח | ____________ ש”ח |
די ברור שאסור להעתיק, נכון? תהיי הוגנת ואל תשמרי לך עותק מצולם בצד.
לא לעצמך ולא למשפחה או חברות או שכנות או כל יצור אנושי אחר.
אם את בליגת האלופות – קראי להנאתך, ואת גם מוזמנת לשאול בפורום לגבי היישום אצלך בעסק.
ברגע שמפסיקים את המינוי – אין רשות להשתמש.
בעזר השם אעדכן כשהספר יודפס ואפשר יהיה לקבל אותו במשלוח הביתה.