מענה ל־הרשימה שלי פעילה אבל לא מוכרת

#13118

אני מצרפת את הכתוב -כי לא הצלחתי לעשות לינק -זה ניוזלטר.

בד"כ זה פחות ארוך- אני אצרף דוגמא נוספת.

שלום לכולן,

חודש מבורך,

חודש אייר תמיד מביא בכנפיו משב של שמחה,

רעננות, אנרגיות חיוביות וטובות.

החורף כבר לא כאן (אני מקווה😉)

השמש הזורחת מחממת את הלב

ומעניקה אנרגיות לפעילות טובה בכל תחום שהוא.

לפני שנתחיל- שמנה לב למטה מצורפת הזמנה להשתתפות

ביריד מקסים ואיכותי למורות וגננות.

גם התכנים שלי שם – אל תפספסו!

בעזרת ה' אני רוצה בתקופה הקרובה עד הקיץ

להתמקד בנושא משמעותי מאד למורים והורים כאחד.

משמעת!

משמעת בבית או בכיתה מגיעות מאותה הגדרה משמעותית

של ציות בני הקבוצה לכללי הקבוצה.

אני אשתף אתכן במחקר משמעותי שערכתי לפני כ8 שנים

במסגרת לימודי תואר ראשון.

במחקר בדקתי כמה השפעה יש בין הותק של המורה למשמעת בכיתתו.

זה היה תהליך ארוך ומעניין של קריאה ועיבוד של חומרים+

שאלון משמעותי לעשרות מורים כדי לשמוע את הצד שלהם.

מידי שבוע אשתף בתוכן ובתהליך.

נתחיל:

המחקר עסק בהשפעת ותק המורה על התמודדותו עם בעיות משמעת בכיתתו.

הספרות המחקרית בנושא מעלה את הגורמים השונים המביאים לבעיות משמעת

והאתגר היומיומי איתו מתמודד המורה. בנוסף מצביעה הספרות על חשיבותה הרבה

של המשמעת בכיתה שהיא תנאי הכרחי לניהול כיתה תקין.

כן, כולנו יודעים כי אם אין משמעת אין שיעור!

עיקר ממצאי סקירת הספרות מדברים על כך שמספר שנות הותק ונסיונו של המורה

משפיעים השפעה רבה על התמודדותו בניהול כיתה ובהפרות סדר ומשמעת.

כמו כן מראים החוקרים כי ניתן לשפר את ההתמודדות בכיתה על ידי

למידת מיומנויות ודרכי עבודה שונים.

בהחלט ברור לכולנו שמורה ותיק יותר יהיה עם משמעת טובה ואיכותית יותר,

חלק מן הסיבות לכך הן יכולתו ללמד בצורה חוויתית ומעניינת יותר.
​ מוזמנות ללחוץ כאן לקבלת דפי משימה חוויתיים בחינם.

אז מה היה בפועל במחקר?

המחקר היה מחקר כמותי בו נבדקו שלוש קבוצות מורים עם גילאי ותק שונים:

מורים עם ותק עד 5 שנים, מורים עם ותק של 5 שנים עד 15 שנה ומורים עם ותק של 15 שנה ומעלה.

לצורך המחקר חולקו שאלונים למורים, השאלונים הכילו היגדים בנושאים שונים: המורה וההוראה, הטרוגניות בכיתה, עומס יתר והתמודדות המורה עם בעיות משמעת .

ממצאי המחקר הראו כי ישנו קשר הדוק בין התמודדות המורה עם המשמעת בכיתתו לבין שנות הניסיון והותק שצבר ועל אף שמורה ותיק לרוב מרגיש שחוק יותר יתרונותיו רבים על חסרונותיהם של החדשים.

מטרת המחקר היתה להועיל למורים במוסדות החינוך השונים בעודו מוביל למסקנה כי ישנה השפעה על תגובתו, תפיסתו ומעורבותו של המורה הנובעת ממספר שנות עבודתו.

בנוסף, מטרת המחקר לטעת תקוה בליבם של פרחי ההוראה שעם הזמן ירכשו הם את המיומנויות הנצרכות עבור הפדגוגיה וכישורי הניהול בכיתה, ישתבחו הם מעת לעת, עד הפיכתם למורים מנוסים ויוכלו להנות מפרי עמלם.

​זה המסר הראשוני שאני רוצה להעביר – יש תקוה! לא להתיאש!
​בעיות משמעת הן אתגר משמעותי שמביא הרבה רפיון למורים רבים שבורחים מן המערכת.
​אחוז גבוה של מורים לא שורדים את השלוש שנים הראשונות ומחליפים מקצוע בעיקר בגלל הקושי של משמעת בכיתה.
​יש סיכוי להצלחה בס"ד! זה נרכש ואפשרי!
​איך? כמה? ומה הטכניקות?
​בעזר"ה במאמרים הבאים.

​וכעת, אתן יותר ממוזמנות לקבל את מרפדוני של חודש אייר בכדי להשתמש בו ולייעל את המשמעת בכיתתכן.
​בנוסף, למעוניינות יש אופציה לרכוש את המגזין המלא או את כל המגזינים של כל השנה כולה במחיר מתנה לכבוד חודש אייר, חודש הרפואה ולכבוד יום ההולדת שלי שחל בחודש נפלא זה.
​מגזין בודד בעלות של 49.90 בלבד!
​במקום 79.90.
​סט שנתי-12 מגזינים לכל השנה, עם מעל 600 דפי משחוק ללמידה משמעותית
​רק ב39.90 כפול 12 במקום 49.90 כפול 12.
​מעוניינת לרכוש? השיבי לנו במייל ויצרו איתך קשר טלפוני.
​חודש נפלא מלא משמעת טובה ואיכותית.
​טלאל בן סעדון.
​B.A בחנ"מ.
​M.A בניהול מערכות חינוך.
​משפרת תהליכי למידה בכיתה
​באמצעות משחק וחוויה.