מענה ל־מה הקריטריונים לקטלוג שמגביר מכירות?

#14171
דסמנית
מנהל בפורום

    בגדול,
    אם יש לך קטלוג טוב, יהיה לך קל יותר לבנות את האתר.

    מביאה כאן מה שכתבתי בעבר בהדרכה לגבי קטלוג טוב:
    ——————-

    איך עושים קטלוג נכון?
    מדברים עם העיניים מחזקים עם המילים – במוצר פיזי התמונה חייבת להיות סופר טובה ולהשלים את הטקסט הכתוב לצידה.
    חלוקה לקטגוריות – פיזור כלל המוצרים בלי פילוח פוגע במכירות כי הוא מבלבל.

    דוגמה
    בעלת עסק שמכינה כיסויי ראש. היא הפיקה קטלוג שפשוט הופיעו בו כל המוצרים שלה לפי סדר המק"ט [=מספר קטלוגי].
    אבל, הקטלוג לא נוצר עבור בעל העסק או המחסנאי, להם נוח לעבוד לפי מק"ט. היות שהקטלוג נועד לשמש את הלקוחות – צריך להביא בו את המוצרים לפי מה שנוח להן.

    מה עשינו?
    חילקנו לקטגוריות לפי השימוש במוצרים.

    הקטלוג חולק ל:
    משולשים נוחים ספורטיביים, משולשים יוקרתיים, כובעים, שבתי, שחור חלק.

    ומה שקרה היה מדהים.
    מישהי באה לקנות מהמשולשים, ראתה את הקטלוג ובסופו של דבר החליטה שהיא רוצה גם ספורטיבי שיהיה נוח וגם אלגנטי יותר שיהיה יפה. אבל רגע, היא צריכה גם שחור שהוא קלאסי ומתאים לתמיד, וגם לשבת צריך… כתוצאה מפילוח נכון של הקטלוג היה לה הרבה יותר קל לסגור על 4 כיסויי ראש, אחד מכל קטגוריה, והמכירות עלו.

    יתרון שיש בו
    הקטלוג מאפשר לבעלי מוצרים פיזיים להציג את כל מוצרי החנות בלי לתת תחושת עומס. לבעלי שירות יש פרוספקט או ברושור למטרה הזאת.

    איך נראה קטלוג טוב?
    מכניס רעיונות לשימוש – לפעמים תמונה טובה וכיתוב ברור מסבירים ללקוח איך להשתמש במוצר שלא ידע לפני כן שקיים בכלל.
    חלוקה לקטגוריות – גורמת לבהירות וסדר בראש ללקוח, מה שמאפשר לו לקנות יותר.
    משיים את המוצרים – שיום מדויק יכול להסביר תועלת ולעורר חשק לקנות. יש הבדל בין 'משולש טורקיז' לבין 'משולש טורקיז מבד נעים ונושם'. יש הבדל בין 'כובע שחור' לבין 'כובע שחור קלאסי לאירועים'.
    שמות פשוטים וברורים מחיים את המוצר ומגבירים את הרצון לקנות.