יום 1 למרתון תכנון השיווק – כשאין לך מתחרים…

יום 1 למרתון תכנון השיווק – כשאין לך מתחרים…

  • הודעה
    דסמנית
    מנחה

    בסיום השאלון,

    אחרי פירוט הפלוסים והמינוסים של 3 גופים אחרים בשוק,

    אני קוראת את המשפט המסכם:

    למי משתלם לקנות דווקא אצלך ולא בעסקים 1,2,3, ולמה? *
    מכירת גזרה לתפירת בגדים, ללא תיקונים ופרימות, נבנה לפי 6 שיטות. תוצר שהוכח כמצליח במשך 20 שנה. (מכרתי רק לתלמידותי) ובמחיר שווה לכל נפש. הציבור מצביע ברגליים. לא מתוך גאווה, אף אחד לא הגיע לרמה הזו.
    המשפט הזה מגיע לאחר הצהרה שבעצם, אין מתחרים לעסק.
    מה הבעיה שלי עם זה?
    על פניו, מוצר שהוא כל כך טוב שאין לו מתחרים – זה הדבר הכי טוב שיש.
    ואם כל כך טוב, מה רע?
    כמה דברים –
    1. לכל אחד יש מתחרים. גם אם חברת המוניות X נותנת את השירות הכי טוב שיש, המתחרים שלה הם: אוטובוסים, רכב פרטי שנקנה, רכב בליסינג, רכב שכור לפי שעות/ימים, אופניים… ואפילו הליכה רגלית 🙂 תמיד יש מתחרים, ולכל בן אדם יש את מה שעדיף לו באופן כללי או כרגע. וכל אחד שמעדיף את המתחרים שלך, בין אם זה בדרך כלל ובין אם זה רק עכשיו – הוא לקוח שלא מתאים לך, כי הוא מחפש דווקא את מה שיש למתחרים.
    2. כשאנחנו מתייחסים לאופציות האחרות כנחותות – קשה לנו ללמוד מהם. ומכל אחד אפשר ללמוד, אפילו על דרך השלילה (הם מייצרים גזרות קמיטות, אנחנו נייצר מקרטון קשיח או גמיש שלא מתקמט, לדוגמה)
    3. ואחרון לא חביב – לא משנה כמה המוצר שלך טוב אלא כמה השיווק שלך טוב. וארחיב על זה.

     

    אם המוצר או השירות זה משהו גרוע – אי אפשר יהיה לעבוד על כל האנשים כל הזמן.

    באיזשהו שלב, הלקוחות הם חד פעמיים ולא חוזרים, ואז גם אם השיווק משומן ויעיל הוא יעזור עד גבול מסוים.

    הגבול שבו יותר מדי אנשים יפרסמו שהמוצר או השירות גרוע.

     

    אבל,

    וזה אבל גדול שיותר מדי מאיתנו נופלים בזה,

    אם המוצר או השירות הכי-הכי מעולים שיש, ואין שיווק שמספר את זה ללקוחות הרלוונטיים – הלך עלינו.

    בלי לקוחות שמשלמים וקונים – אין עסק. יש רק תחביב.

     

    אז מעולה שיש מוצר או שירות מעולים, עכשיו צריך לשווק אותם הכי טוב שיש 🙂

     

    מקווה שעזרתי 🙂

    אפשר להגיב כאן אם משהו לא ברור/אם רצית להוסיף משהו.

     

    כדי להצטרף לתוכנית הליווי 'עסק מאפס – לפתוח עסק ולהרוויח מזה' לוחצים כאן

     

מענה ל־יום 1 למרתון תכנון השיווק – כשאין לך מתחרים…

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: