יש תרגילים מומלצים למי שבקושי זז?

יש תרגילים מומלצים למי שבקושי זז?

  • הודעה
    דסמנית
    מנחה
    אם הטיולים העיקריים שלי הם בין המחשב לשאר החדרים בבית (הורדת הפח לא נחשבת…)

    מה התרגילים שהכי חשוב להשקיע בהם?

    ומה הסיכונים של ישיבה ממושכת מול המחשב?

מציג 2 תגובות משורשרות
  • תגובות
      המענה הטוב ביותר הוא-

      לזוז!!

      "טיול ברחבי הבית" הוא לא תזוזה הוא הפוגה קלה לישיבה הממושכת

      הטוב ביותר הוא בעיקר למי שיושבת הרבה

      לשחרר את הגב, הכתפיים והצוואר

      ולחזק אותם

       

      וכמובן לזוז קצת יותר ובטח שהטוב ביותר זה לשלב התעמלות אפילו קצרצרה

      בתיה
      אורח
      שלום,
      שמחה לשתף אתכן מניסיוני:
      1) כאחת שכמעט מעולם לא הקדישה זמן לפעילות גופנית מחוץ לבית –
      יש אינספור פעילויות בבית שדורשות צעידה, התכופפות, מתיחות, מאמץ, וכושר גופני
      (כמו טאטוא, טיפול בכביסה, סידור ארונות מטבח, חיתוך ירקות, נקיון עם תרסיס ניקוי וכו')
      אם אני מרגישה סימני התנוונות על הכיסא, אני יוזמת פעילות כלשהי לטובת הבית והמשפחה,
      וחוזרת לעמדת העבודה בגוף ובראש רעננים יותר.
      2) כאחת שגם לפעמים שוכחת לקום מהכיסא –
      אז כבר הגוף (הגב בעיקר) משדר סימני מצוקה. למדתי להקשיב לשרירים, ולעשות תרגילים
      שמשחררים את הכאב. אני גם משלבת תרגיל / שניים, שאני עוד זוכרת משיעורי התעמלות בביה"ס.
      3) כאחת שלמדה לאחרונה על חשיבות חיזוק רצפת האגן –
      התחלתי להקפיד בחודשיים האחרונים על נשימות עמוקות. (מס' פעמים ביום, ואם כבר, רצוי מול חלון לנוף:).
      התוצאות אצלי בתקופה כה קצרה: חולשה קלה ברצפת האגן חלפה, ירידה של 4 ק"ג במשקל (5 שנים כבר לא הייתי במשקל הזה)!!!
      מישהי סיפרה לי שהצרידות שסבלה ממנה חלפה!
      העיקרון הוא: לעמוד מס' פעמים ביום ולנשוף נשיפה ארוכה – לדמיין שמנפחים בלון, ולחקות את תנועת השפתיים.
      יש לשים לב שבזמן "הניפוח" – הבטן מתכווצת.
      לאחריו, שואפים הרבה אוויר פנימה – והבטן מתרחבת.
      עפ"י שיטת פאולה כשמכווצים שריר טבעתי (את השפתיים), זה מביא לכיווץ כל השרירים הטבעתיים בגוף.
      מובן שכאשר נושמים נכון, נכנס יותר חמצן למח, וזה לכשלעצמו מביא להרפיה ומרגיע מתחים.
      בהצלחה לכולן!
      ואשמח לשמוע שעזרתי אפילו למישהי אחת…
      בתיה המקסימה!!

      כל הכבוד לך על שימת הלב והעלאת המודעות לתזוזה

      תודה שהעלת את נושא החיזוק רצפת אגן, אני שמחה שהנושא שכתבת על חיזוק רצפת אגן הוא נכון! הסברת את הנשימות נכון!!!

      כמאמנת כושר וכמאמנת לחיזוק רצפת אגן ובטן בשילוב שיטת "גיארם" אני יכולה לאמר חלך שהנשיפה והשאיפה הן אחת הטעויות הנפוצות ביתר שיש

      ומה שקורה כשלא נושמים נכון

      ובמיוחד כשעושים כפיפות בטן/הרמת דברים כבדים עם לא אוספים תו"כ נשימה נכונה רצפת אגן ובטן

      יכולים לעשות ההפך… להחליש

      אז מה הנכון?

      כמו שבתיה כתבה-

      כשמכניסים אויר מנפחים את הבטן

      כשמוציאים אוויר מרוקנים (ויכול להיות גם בנשיפות קצרות אחרי שמתאמנים בארוך) ותוך כדי הנשיפה (הוצת האויר) אוספים כמו כיווץ קל את רצפת האגן כלפי מעלה ובדרך גם את הבטן

       

      בהצלחה

       

מציג 2 תגובות משורשרות
מענה ל־יש תרגילים מומלצים למי שבקושי זז?

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: