להתחיל לעבוד בתור מעצבת גרפית

להתחיל לעבוד בתור מעצבת גרפית

  • הודעה
    ליבי
    אורח
    סיימתי סמינר. למדתי עיצוב גרפי. אני מאוד רוצה לעבוד במיתוג.

    איך אני יכולה לפתוח עסק בזה? (יש לי כבר לוגואים שעיצבתי לכמה לקוחות ב-300 שקל ללוגו וממש התלהבו)

מציג 7 תגובות משורשרות
  • תגובות
      פוינט
      אורח
      הי ליבי,

      אני איתך בתהליך, אבל כנראה כמה צעדים קדימה.

      הרעיון הוא חשיפה.

      לדעתי יש איזה שלב שזה יוצא משליטה והגלגל מגלגל את עצמו.

      אחרי ששומעים עלייך מספיק זה מתחיל להיות מפה לאוזן.

      אתן לך כמה עצות ממה שעשיתי אני:

      לפרסם את עיסוקך החדש אצל כמה שיותר חברות ובני משפחה.

      להעלות שיתופים של עבודותייך בפורומים ייעודיים למעצבים גרפיים.

      להשקיע בתיק עבודות גם בחינם.

      להרים טלפונים למקומונים ולהציע את שירותייך (בתשלום כמובן!!)

      לשים את תיק העבודות המושקע בחתימה במייל.

      הצלחות!

      שלום ליבי,

      לצד הדברים היפים והנכונים שכתבה פוינט, אם את מאוד רוצה לעבוד בזה, ולקוחות ממש התלהבו, את במצב מצוין.

      לאהוב את מה שאת מתפרנסת ממנו,

      ולקבל פידבק של לקוחות מתלהבים

      הם שני חלקים מצוינים ממש.

      לא הבנתי אם רצית לשאול איך צריכה להתנהל הבירוקרטיה של פתיחת עסק
      (פונים למע"מ, אחר כך למס הכנסה, ובסוף לביטוח לאומי. בכל אחד מהם ממלאים טפסים. זה, ככה, על רגל אחת)

      או שרצית לשאול איך תהפכי מחובבנית שמדי פעם עושה עיצובים למי שהיא מעצבת גרפית.

       

      אז התשובה השנייה היא דבר פשוט.

      אנחנו מברכים בכל בוקר 'לעסוק בדברי תורה'. למה 'לעסוק'?

      כי דברי תורה זה כמו עסק:

      בעל עסק כל הזמן חושב איך לשכלל ולהשקיע ולהגדיל את העסק שלו, וככה אנחנו עם התורה – כל הזמן מחפשים עוד מצוות לקיים ורוצים לשמוע עוד רעיונות השקפתיים יפים.

      אם את חושבת איפה למצוא לך לקוחות ואיך תגשי אליהם ומה תציעי להם שישתכנעו לבוא למתג דווקא אצלך, ופועלת בכיוון כל הזמן – זה אומר שפתחת עסק.

       

      את עוד לא שם?

      אז תעשי את זה, ותהיי בעלת עסק : )

       

      לקריאת הסיפור מאפס לאלף – סיפור מסע על הקמת עסק – לחצי כאן

      רחלי
      אורח
      היי, ליבי!

      דבר ראשון אני רוצה לומר לך: הלכת על המסלול של עצמאית, ההתחלה קשה, לפעמים את מרגישה שאת צריכה לחצוב בסלע בידיים חשופות

      לפעמים יש חודשים שאת בקושי מגרדת את המינימום

      אבל בעז"ה אם תלכי נכון, תדעי לזהות הזדמנויות טובות, לייצר מוצרים טובים ולשווק אותם, לזהות את הבידול שלך ואת הלקוחות המשתלמים לך ביותר

      פתאום תגלי שנפתחים לך שערים שלא חלמת שתוכלי להגיע אליהם. את יכולה אחרי יום עבודה טוב למצוא את עצמך עם סכום שבשבילו יושבת קופאית חודש ליד הקופה. לא הגזמתי!

      אני הלכתי על כוון של לקנות מכונות, זה לא צריך להיות יקר, זה יכול להיות אפילו בעסקת ליסינג עם תשלום חודשי (לא משתלם!! אבל ככה היה לי נוח בתחילת דרכי…)

      אבל כן צריך באיזשהו מקום להפוך את הראש, ולא לחכות שיבוא לקוח ואני אעבוד שעות ארוכות תמורת כספו. צריך ליצור משהו אחד שאפשר לשווק אותו הרבה פעמים, ביותר זול, אבל להרוויח עליו פי 100.

      בקיצור, הלכת על הדרך הארוכה… שהיא מלאה אקשן וחוויה ובעז"ה פרנסה הרבה יותר טובה ורגועה.

       

      אני מרגישה שדיברתי בחידות, אז אני זורקת כמה רעיונות שעלו לי בראש לאורך השנים, ולא הגעתי לבצע אותם:

      עבודות מבריקות לגנים: יש חסר בשוק בעבודות יפות ומושקעות (כאלו עם סיכת שעון מתפצלת, שמסובבים את הידית של הברז וקופץ פתאום שפיץ של מים… היד של בתיה בת פרעה מתארכת, פותחים קיפול בבריסטול וקופץ קופסא, כל מיני כאלו. (פינטרסט מלא בכאלו רעיונות, אבל צריך לגייר אותם ולקשר אותם לפרשת שבוע ולנושאים בגנים החרדיים) – מה שאת צריכה זה לשמוע מי הגננת הכי משקיענית בשכונה, מקורית ועם רעיונות טובים, ולעשות איתה הסכם-את מפנטזת כל שבוע יצירה מהכוכבים, ומקבלת גרפיקה מושקעת חינם. אחרי שנה כזאת (בסה"כ שעה-שעתיים בשבוע) יש לך אוצר שהרבה גננות ישמחו מאוד לשלם עליו הרבה מאוד (אני לא מונחת בסכומים המדוייקים)

      הלאה: קטלוגים של: הזמנות מהממות לשמחות, ניירות עטיפה ברמה גבוהה עם כריכה ספציפית למחברת בכל מקצוע-בהתאם לגריד הקבוע, עלון פרסום ספציפי (נניח למשפחות שיש להם תאומים, סתם זרקתי) צריך לחשוב על רעיון איך לצמצם את העלויות הרגילות, להשיג הסכמי שיתוף פעולה במקום לשלם כסף, איך להדפיס עשירית ולדוור ספציפית לאלו שזה הכי יתאים להם, מבצע חבר מביא חבר זה פרסום עקיף וזול, כל מיני כאלו.

      דסמנית
      מנחה
      רחלי,

      תענוג לראות יזמות יצירתית ומפרגנת 🙂

      את צודקת שיותר חכם לייצר מוצרים שאפשר לשווק שוב ושוב,

      מאשר לתת בכל פעם שירות חד פעמי שמתפוגג ברגע שהשתמשו בו.

       

      מוסיפה שצריך לבדוק תמיד את המספרים.

      האם בסוף-בסוף, אחרי כל העבודה, ייכנסו סכומים שהם הכנסה משמעותית או לא?

       

      שרה
      אורח
      ליבי יקרה,

      לאור התגובות המצדדות בלהיות עצמאית.. החלטתי לחרוג ממנהגי ולהגיב.

      כגרפיקאית מוצלחת מאד, ב"ה, מפורסמת יחסית ולא מתחילה,

      אומר לך שמהנסיון שלי לא מומלץ להיות עצמאית.

      כלומר, לא רק עצמאית.

      אני אישית עבדתי בתחילה כשכירה, ובשעות הצהרים עבדתי בפרטי.

      במהלך השנים הורדתי שעות בעבודה הקבועה

      אבל  עדיין לא מוותרת על הכנסה קבועה בחודש.

      נשמע נוצץ להיות עצמאית

      אך אם יש לך בית לפרנס ואין אפשרות להפסיד בגדול,

      צעדי לאט ובטוח.

      גם אם תחליטי לעבור לפרטי בלבד, קחי בחשבון שיש זמני יובש שזמני הגאות אמורים לכסות אותם,

      ופעלי בהתאם.

      המון הצלחה!

      רחלי
      אורח
      עוד טיפ שלי-

      תמשיכי לעצב.

      לך, למשפחה, ללקוחות שאת מוצאת, אל תזנחי

      כל מתחילה חייבת שפשוף, גם אם היא הכי מוכשרת בעולם

      ולכן אני גם מתחברת למה שכתבה שרה על עבודה כשכירה במקביל

      לפחות בהתחלה זה שווה! נותן לך בסיס חודשי, נותן לך התנסות, היכרות עם העולם הזה, הצנסות בעבודה מול לקוחות ומחשוב

      להיות עצמאית זה שווה (אני עצמאית ב"ה:),

      אבל שנים ארוכות וטובות לפניך

      הצלחות!

      חיה
      אורח
      שלום ליבי,

      הזדהיתי מאד עם מה שכתבת. גם אני מעצבת גרפית, אומנם לא ממש בתחילת דרכי, אבל לא רחוקה ממנה מאד, כך שאני זוכרת היטב את רגשות הלב בהתחלה.

      מזדהה דווקא עם השאלה בתחום המיתוג, כי זו גם הנישה שהתאהבתי בה מיד. זוכרת את עצמי יושבת וחושבת איך מגרדים לקוחות, איך מתמקצעים, ואיך בכלל יש סיכוי להגיע יום אחד לרמה של ממתגת בינלאומית, כשהעבודות שמטפטפות אלי בנתיים נעות בין פאנית מתחילה לחוג מחול…

      שתי תובנות שהעיפו אותי, בסיעתא דשמיא, קדימה:

      1. לא להפסיק ללמוד – לנתח ולבקר כל לוגו שאת רואה, לשים לב למגמות חדשות, לטרנדים ולעומת זאת לעיצובי בני-אלמוות. לקרוא ולהרשם לבלוגים בתחום, לחפור בפינטרסט. יש גם ספרים מומלצים בתחום, בייחוד הספר המושקע של חיים בניסטי https://logobook.co.il/ "איך לעצב לוגו מנצח" – יצירה שמקפיצה אותך בעשרות רמות קדימה.

      2. תלות בלקוחות ובהזמנות כתנאי לקידום מקצועי, היא מחשבה מגבילה ומוטעית – ואני אסביר לך למה אני מתכוונת:

      הסתכלתי אז על עצמי: אני מעצבת גרפית, עם התמחות ספציפית בתחום המיתוג. יש לי חזון, חלום, יעד ומשימה. אבל אני מוכרחה לקוחות כדי להצליח. מחשבות כמו "איך אוכל להגיע לצמרת כשהלקוחות פשוט לא מגיעים", "לעולם לא אצליח להגיע לרמת מיתוג בינלאומית, בלי לקוחות בסדר גודל בינלאומי", "השוק רווי, אין לי סיכוי לגרור אולי לקוחות כבדים", החלישו אותי וכמעט גרמו לי לסגת מהחלום.
      בסיעתא דשמיא, נתקלתי בקטע מעורר ההשתאות הבא של אנתוני רובינס, מתוך הספר "להעיר את הענק שבפנים"":
      "אתם ואני חייבים להכין את עצמנו לקראת השינוי. אתם ואני חייבים להפוך ליועצנו שלנו, ולהשתלט על חיינו שלנו ]…[ ראשית עלינו להאמין כי משהו חייב להשתנות, שנית עלינו להאמין לא רק שהמצב חיב להשתנות; עלינו להאמין "אני חייב\ת לשנות את המצב". לבסוף עלינו להאמין, "אני יכול\ה לעשות זאת" ]..[ בסופו של דבר, אתם חייבים להיות המקור לשינוי שלכם. "
      טוני העיד על עצמו, שבתחילת דרכו הוא היה נואש בדרך להצלחה, כיון שהרגיש צורך לרכוש ניסיון והתהליך לוקח זמן. זה היה הרגע בו החליט לקצר בקלות את זמן רכישת הניסיון שלו. אם מרצה ממוצע עורך שתי הרצאות בשבוע, שנת ניסיון בתחום היא בערך 90 הרצאות –
      בניכוי חופשות. 10 שנות ניסיון בתחום תהיינה שוות למסירת 900 הרצאות. נשמע מרפה ידיים? לא את טוני. הוא החל למסור כ – 4 הרצאות ביום, וצבר ניסיון השווה ל-10 שנים, בתוך שנה אחת בלבד!
      (אני לא זוכרת את המספרים המדויקים, אבל זה הרעיון)

      הבנתי שהניסיון והתמודדות בתוך שוק העבודה הן גזירת שמיים, הבחירה שלי היא למצוא דרך להיות אפקטיבית ולהתקדם למרות הכל. התחלתי לשאול שאלות כמו "מה אני יכולה לעשות כדי להפוך למאסטר בתחום העיצוב? מה היה הקושי שלי עד עכשיו? מה נהדר בקושי הזה?
      מה הכלי הכי אפקטיבי להגשמת החזון?"

      ופה נולד הרעיון, שהיה גם אחת התקופות הכיפיות בחיי, ואני אוהבת לכנות אותו בשם "א-פיקטיבי": בדרך להגשמת החלום לעצב לוגואים למותגים בינלאומיים, נגמלתי מהתלות שבהמתנה ללקוחות. בראייה מפוכחת ידעתי שאין סיכוי שאקבל כרגע עבודות בסדר הגודל בו אני מעוניינת, בוודאי כל עוד אין לי ניסיון בעבודות קודמות ברף זהה.
      אהה. אין לי ניסיון? זה הזמן לרכוש אותו, וכמה שיותר מהר. אם מעצב ממוצע מבצע שני מיתוגים
      לחודש, אני אבצע שני מיתוגים לשבוע, וארכוש בתוך שנה ניסיון של 4 שנים.
      אהממ. אין לי לקוחות? יהיו לי לקוחות פיקטיביים.
      ללקוחות פיקטיביים יש מעלה מדהימה. הם יכולים להיות ענקיים ממש, העסקים שלהם חובקי עולם, ורף העבודה שהם מצפים ממני גבוה בהתאם. יש להם חזון מרשים והמון אנרגיה. חסרון קטן זה שהם לא מספיק דעתניים ועומדים על שלהם, אבל השתדלתי לדמיין אותם מפחידים מספיק, כך שאהיה חייבת לספק להם את העבודה המושלמת.

      והתוצאה? תיק עבודות ברמה מטורפת, המון שפשוף, ניסיון, כיף ואנרגיה. וכמובן – בטחון עצמי שהולך ומתגבר ממיתוג למיתוג 🙂 ובעז"ה גם מזרים לקוחות, ובעיקר שינוי אישיותיי לכיוון של מחשבות מקדמות, אפקטיביות ונטולות פחד וחסמים.

      ממליצה לך ממש לנסות!

      ועוד הערה קטנה – שרה צודקת ממש. תשלבי את ההתחלה לפחות כשכירה. זה קריטי לבטחון כלכלי, לסדר יום נורמלי ולאפשרויות רחבות יותר לקחת סיכונים בעסק המתפתח שלך.

      בהצלחה!

      רחלי
      אורח
      חיה, את מדהימה!
מציג 7 תגובות משורשרות
מענה ל־להתחיל לעבוד בתור מעצבת גרפית

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: