לשלב בין עבודת הבית לעבודה

לשלב בין עבודת הבית לעבודה

  • הודעה
    אמאעובדת
    אורח
    שלום לפורום המועיל..

    אשמח להעזר בכם

    אני אמא טריה והתחלתי לעבוד מהבית,

    מה שקורה, זה שאני מוצאת את עצמי יותר עובדת בבית, מנקה, מאכילה ומכינה אוכל

    מאשר יושבת על השעות שאני אמורה לעשות מהמחשב שלי.

    איכשהו בסוף אני מסתדרת, אבל זה גובה מחיר כבד בשעות השינה שלי.

    יש לכם אולי רעיון או טיפ שקל ליישם, בכדי שאוכל לשלב ועדין לנשום בין העבודות?

    (הפרדוקס הוא שתכננתי לעבוד מהבית כדי לחסוך זמן נסיעות, אבל בסוף אני מוצאת את עצמי עם פחות זמן..:)

     

    תודה מראש לעונים!

    אמא-עובדת

     

מציג תגובה משורשרת 1
  • תגובות
      רחלי
      אורח
      אני 10 שנים עובדת בבית (כעצמאית)

      פחות 3 חודשים.

      4 שנים שעבדתי ראשונות, והיה בדיוק את המיקס שאת מתארת, קמה רגע לשתות-מעמידה מכונה-מכינה ארוחה-כמעט נגמר הבוקר-רצה למחשב לעוד כמה הספקים, הילדים עלי ואני במקלדת…. בלגן!

      ואז החלטתי לשכור חדר, דקה הליכה מהבית. בדיוק מה שחלמתי.

      נהניתי מהיתרונות. ולא השלמתי עם החסרונות, זה היה מסורבל. בלילה הילדים נרדמו-לא יכולתי להרוויח שעה טובה של עבודה, לא הייתה לי אפשרות להעביר רגע מייל, או לבדוק אם הגיע משהו. זה היה קשה, אבל שווה. הפרדה ברורה.

      אחרי 3 חודשים החלטתי שאני "שוכרת חדר עבודה" בתוך הבית שלי. – הילדים יודעים שהם לא נכנסים. אני בבוקר מגדירה לי כמה זמן יש לעבודות הבית (אם צריך שעה, הבית יקבל שעה, העסק שלי יותר גמיש, אבל בבוקר אני מחליטה) פותחת דף וורד עם רשימה מה עושים הבוקר, ומשתדלת להיצמד אליה. בסוף הבוקר מכבה את המחשב. (עדיף לפני) ברגע שהילד הראשון חוזר הביתה. בלילה בודקת אם יש לי "חתיכת זמן שווה" אני מדליקה אותו שוב.

      לא אומרת שהכל וורוד-אבל מבחינת המיקס הזה של בית-עבודה, נהיה לי סדר בראש.

      מה שכן חשוב לי להדגיש שאני לא טיפוס מסודר קפדן, עם שליטה עצמית סופר, ממש לא! אני אבטיפוס יזם, מעופפת, הבית רחוק מלהיות מתוקתק – – – אבל כן ההפרדה (לדעתי) חייבת להיעשות פיזית ורק ככה אפשר לעשות את ההפרדה ההתנהלותית,

      מה עוד שגם אני קודם התייעצתי הרבה על הענין הזה, ואמרו לי: תחליטי שאת לא יוצאת מהמחשב לאורך הבוקר, תדמייני שאת לא בבית וכו'- לא לא לא הלך!!!!

       

      רחלי,

      לפני הכל – מעריכה מאוד.

      הכנות וההבנה מה נכון לנו, זה הצעד הראשון כדי לדייק בפתרון.

      אמא-עובדת,

      אחרי כל הדברים היפים שכתבה רחלי, מוסיפה עוד דבר קטן (או גדול?…):

      תכנני לך לו"ז שבועי עם 'אבנים גדולות' ותעבדי לפיו. 

      לא סתם לתכנן, אלא לשבץ את הדברים שאת חייבת לעשות, הדברים שאת רוצה לעשות, ולהשאיר גם מקום לדברים לא צפויים.

       

      איך עושים את זה? 

      1. לוקחים דף וזורקים עליו את כל הדברים שצריך לעשות. ככה, מעורבבים.
      2. לוקחים טבלה ומחלקים לימים א-ה, ואת חמשת הימים מחלקים לשעות שבאידיאל צריכים להיות מוקדשים לעבודה (בבוקר? בלילה?)
      3. את בוקר יום שישי בקיץ ואת מוצאי שבת בחורף – משאירים כדי להשלים דברים חשובים שצריך להתקדם איתם כדי לצמוח בעסק
      4. לכל דבר שחייבים לעשות או שרוצים לעשות – מקציבים זמן בלו"ז השבועי
      5. בין לבין משאירים חללים קטנים של רבע שעה לדברים דחופים/לא צפויים
      6. אם עבר הזמן ולא עשית מה שהיית צריכה לעשות בו – מתעלמים מזה. עוברים לדבר הבא בלו"ז

       

      מה עושים עם דברים שלא הספקנו? 

      אוהו, פה מגיע החלק הלא נעים.

      זה יהיה על חשבון השינה שלך, על חשבון הרוגע שלך… כן. זה העונש למי שלא עומד ביעדים.

      אין ברירה.

      אנחנו אנשים קטנים.

      עם נטייה לעשות מה שקל ונוח ומתחשק באותו רגע 🙂

      בלי מערכת של פרסים ועונשים, יהיה קשה לתפקד.

       

      אני אדבר על זה בסיפור מאפס לאלף, בעזר השם.

מציג תגובה משורשרת 1
מענה ל־לשלב בין עבודת הבית לעבודה

You can use BBCodes to format your content.
Your account can't use Advanced BBCodes, they will be stripped before saving.

פרטים: