בהנחה שברור לך מה הנישה שלך
1. כתבי שמות של לפחות 3 מתחרים שלך
לדוגמה: חנה, יועצת הורות מדופלמת.
2. צאי למחקר: מה מאפיין כל אחד מהמתחרים שלך?
לדוגמה: לחפש במודעות במקומונים, בפרסום בניוזלטרים, באתרים, בכתבות בעיתונות השבועית, שיחה עם לקוחות או מכרות שלה, וכל 'ריגול' דומה.
3. שרטטי טבלה עם פרטי החוזקות והחולשות שלה
לדוגמה: שם מתחרה, מה טוב בה, מה החולשה שלה, מה הפוקוס של המסרים שלה
4. כתבי את עצמך בטבלה מה החוזקות שלך? והחולשות? איפה את טובה והמתחרות – לא?
לדוגמה: רוב המתחרות שלי נותנות מענה בזום, לי יש קו תוכן טלפוני עם תוכן קבוע מלבד השידור החי שאני מקפידה עליו בכל שבוע.
5. איך המתחרות שלך משווקות את מה שאת רוצה לשווק?
פה לא אתן דוגמה אלא רשימת מכולת… מוזמנת לחפש מה מהם הכי מתאים לך.
חפש בגוגל מוצרים דומים לשלך. בדקי אתרים, דפי נחיתה, תתקשרי אליהם בתור לקוחה פוטנציאלית למוצרים קטנים (ותקני באמת! אין לך מושג כמה אפשר ללמוד מלקנות מוצר של מתחרה…). פני גלויות והציגי את עצמך כמי שרוצה ללמוד מניסיונה ושאלי על המוצרים כהתייעצות (בזהירות ובגבול הטעם הטוב!) . תלמדי איך עונים לך לשיחת הטלפון, איך היא מוכרת, אילו מוצרים יש לה, מה המחירים של המוצרים, איך היא מפרסמת, איך היא מוצאת לקוחות, איך היא משוחחים איתם, אילו יתרונות יש לה ביחס למתחרות אחרות, אילו חסרונות, אילו טעויות היא עושה.
במיוחד שימי לב לחולשות שלה –
את תתפלאי כמה מהמתחרות לא מסוגלות לתת שירות נורמלי, מאילוצים או מחוסר שימת לב. לא יודעת לענות לטלפונים ולהסביר את עצמה, לא יודעת לנתח את המרכיבים של השירות שלה… כל אלה הן נקודות החולשה שלה ואת תהפכי אותם לחוזקות שלך.
את כל מה שתלמדי על המתחרים שלך – תרשמי בטבלה! תצטרכי את כל המידע הזה בהמשך.