לוגו ליגת האלופות

פתוח לך 24/6

מרכז הפעילות

משימה יב

איך המתחרים שלך יחכימו אותך

המטרה:
שהמתחרים יעזרו לך להביא לקוחות מדויקים יותר

חובה ממש: 
להבין באיזו נישה את נמצאת, ומי באמת כלול בין המתחרים שלך

המהות:
מתחרים, בניגוד למה שאולי חשבת, הם לא רק אלה שעושים את מה שאת עושה…

מתחרה הוא כל מי שנותן ללקוח את התוצאה שאת נותנת 

או לכל הפחות את התחושה הטובה שהתוצאה גורמת לה. 

מסובך? 

בואי נראה דוגמאות.

דוגמאות

אני אתן כאן קודם כל דוגמה שלא קשורה ישירות אליך, 

בתור הסבר כללי.

מי המתחרה של חברת מוניות? 

לכאורה, חברות מוניות אחרות. רק לכאורה.

בעצם?

המתחרים הם: זוג הרגליים, האוטובוס, הרכב הפרטי שאפשר לקנות או לשכור, הרכב של קרובי משפחה, שכנים או מכרים, אופניים ועוד.

 

נניח שאת מוכרת שירותי ייעוץ לאימהות

1. המתחרה הכי-הכי-הכי גדול שלך הוא… לא לעשות כלום. קראת נכון.

לדוגמה: עזבי, הילדה שלי תגדל והכל יהיה בסדר. הזמן הוא הרופא הכי גדול.

2. סוג מתחרה נוסף הוא זה שחוסך את שירותייך

לדוגמה: סדנה ששולחים אליה את הילדה ואז האמא לא צריכה לעשות כלום. הכי נוח.

3. המתחרה הבא הוא זה שמציע פתרון מכיוון אחר

לדוגמה: את מייעצת בקליניקה שלך, פנים אל פנים, והמתחרה שבכלל למדה הנחיית קבוצות
מציעה למנוע את הצורך בייעוץ בשיח אישי או קבוצתי על הנושא שיחת זום/בשיחת טלפון/בסדנה קבוצתית לאימהות.

4. עוד מתחרה מציע פתרון יותר ממוקד/זול/מהיר

לדוגמה: קורס דיגיטלי שמלמד כל מה שצריך לדעת (נגיד…) כדי לחסוך התייעצות

5. אחרון חביב: מי שמציע את מה שאת מציעה

לדוגמה: חנה, ממש כמוך, למדה איתך את שיטת X ומייעצת  לאימהות של ילדות בגילאים A-B איך לפתור את הבעיה Y

מה תעשי?

בהנחה שברור לך מה הנישה שלך

1. כתבי שמות של לפחות 3 מתחרים שלך 

לדוגמה: חנה, יועצת הורות מדופלמת.

2. צאי למחקר: מה מאפיין כל אחד מהמתחרים שלך?

לדוגמה: לחפש במודעות במקומונים, בפרסום בניוזלטרים, באתרים, בכתבות בעיתונות השבועית, שיחה עם לקוחות או מכרות שלה, וכל 'ריגול' דומה.

3. שרטטי טבלה עם פרטי החוזקות והחולשות שלה

לדוגמה: שם מתחרה, מה טוב בה, מה החולשה שלה, מה הפוקוס של המסרים שלה

4. כתבי את עצמך בטבלה מה החוזקות שלך? והחולשות? איפה את טובה והמתחרות – לא?

לדוגמה: רוב המתחרות שלי נותנות מענה בזום, לי יש קו תוכן טלפוני עם תוכן קבוע מלבד השידור החי שאני מקפידה עליו בכל שבוע.

5. איך המתחרות שלך משווקות את מה שאת רוצה לשווק?

פה לא אתן דוגמה אלא רשימת מכולת… מוזמנת לחפש מה מהם הכי מתאים לך.

חפש בגוגל מוצרים דומים לשלך. בדקי אתרים, דפי נחיתה, תתקשרי אליהם בתור לקוחה פוטנציאלית למוצרים קטנים (ותקני באמת! אין לך מושג כמה אפשר ללמוד מלקנות מוצר של מתחרה…). פני גלויות והציגי את עצמך כמי שרוצה ללמוד מניסיונה ושאלי על המוצרים כהתייעצות (בזהירות ובגבול הטעם הטוב!) . תלמדי איך עונים לך לשיחת הטלפון, איך היא מוכרת, אילו מוצרים יש לה, מה המחירים של המוצרים, איך היא מפרסמת, איך היא מוצאת לקוחות, איך היא משוחחים איתם, אילו יתרונות יש לה ביחס למתחרות אחרות, אילו חסרונות, אילו טעויות היא עושה.

במיוחד שימי לב לחולשות שלה

את תתפלאי כמה מהמתחרות לא מסוגלות לתת שירות נורמלי, מאילוצים או מחוסר שימת לב. לא יודעת לענות לטלפונים ולהסביר את עצמה, לא יודעת לנתח את המרכיבים של השירות שלה… כל אלה הן נקודות החולשה שלה ואת תהפכי אותם לחוזקות שלך.

את כל מה שתלמדי על המתחרים שלך – תרשמי בטבלה! תצטרכי את כל המידע הזה בהמשך.

טעויות נפוצות

1. לחשוב שאם כולםםםם עושים משהו – זה מה שנכון
2. להשתכנע שמה שטוב למתחרה שלך – טוב גם לך
3. להיות בטוחה שללקוחה לא באמת אכפת מהחולשות שלך, והיא סלחנית ותמשיך לקנות למרות שחולשותייך מפריעות לה…
4. לא לכתוב הכל ולסמוך על הזיכרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *