1. חשוב! בחיים אל תגידי ללקוחות או קולגות שאת רוצה המלצה!
זה סותם לבן אדם את הספונטניות באופן כזה, שההמלצה נראית מעושה, מאולצת ומלאכותית עד דביקית להחריד.
יש משהו שגורם לבן אדם להרגיש שנתינת המלצה מציבה אותו על הבמה,
ובודקת את כישורי הניסוח שלו.
זה גורם לחוסר יכולת להתמקד במה שקיבלו ממך, וחבל.
2. להרגיש לא נעים ו’נזקקת’ בבקשת ההמלצה.
את עושה טובה ללקוחה שלך כשאת מבקשת ממנה המלצה, כי אנחנו נוטים שלא לראות דברים טובים שיש לנו. נדמה לנו שהם מובנים מאליהם…
כשלקוחה צריכה לספר איך היה לך אצלך
(ויש לה גם הזדמנות להאיר את עיניך לגבי מה שהיה פחות נחמד…)
היא פתאום מצליחה להעריך יותר את מה שקיבלה ממך.
זה גם אומר שהיא מעריכה יותר את עצמה, שעשתה חכם והשקיעה את הכסף במקום שמפיק לה תועלת.
3. לא להקליט או לא לכתוב מילה במילה מפי הלקוחה אלא לסמוך על הזיכרון.
יש משהו בהמלצות אותנטיות מפי הלקוחות שמשפיעות יותר מכל ניסוח במילים שלך.