לוגו ליגת האלופות

פתוח לך 24/6

מרכז הפעילות

משימה יג

תיק הוכחות: הא"ת1

המטרה:
לבנות תיק הוכחות כזה, שאנשים רלוונטיים פשוט ישתוקקו לקנות אצלך

חובה ממש: 
להבין מה הלקוחות שלך באמת רוצים, ומה דוחה אותם ממש

המהות:
בתיק הוכחות טוב, כזה שמוכיח באופן שלא משתמע לשני פנים ששווה לקנות ממך יש את הא”ת

הא”ת:

המלצות 

+ אישורים

+ תהליך

מה עושים עם הא”ת?

משבצים את הפריטים מתיק ההוכחות בכל מקום:

בדיוור שלך, באתר שלך, בדפי הנחיתה והמכירה, במודעות שלך, בכתבות עלייך וכן הלאה.

השבוע נעסוק בהמלצות

דוגמאות

אני אתן כאן קודם כל את המודל הנכון של המלצה טובה:

אז, ואז, ומאז

אז – מה היה לפני שהלקוחות באו אלייך. מה היתה נקודת המוצא שלהם. 

ואז – איך היה התהליך של העבודה איתך אחרי ששילמו.

ומאז – מה השתנה אצלם אחרי שהתהליך איתך הסתיים.

נניח שאת מלמדת לנגן

1. לפני שהלקוחה באה אלייך, היא אהבה מוזיקה, אבל לא ידעה לנגן

2. כשהלקוחה שילמה לך, היא קיבלה קורס דיגיטלי שנשאר לה פתוח לתמיד,

וגם השתתפה בשיעור חי בזום, שבו עקבת איך היא מנגנת והדגמת לה איך נכון יותר לשים את האצבעות.

3. אחרי שלושה חודשים של לימוד מדי שבוע, הלקוחה כבר יודעת לנגן בפסנתר רצף בינוני של שירי רקע לאירועים.

מי ימליץ עלייך?

בגדול, יש שני סוגי המלצות

1. של לקוחות, המספרות במודל אז-ואז-ומאז איך הולך התהליך איתך וממה הן מרוצות 

לדוגמה: תמיד חלמתי לנגן ולא האמנתי שתוך שלושה חודשים אני אקבל גם סרטונים וגם שיעורים חיים בזום שפשוט הסבירו לי הכי ברור בעולם איך לנגן. אתמול ניגנתי לבת מצווה של חברה ואף אחת לא האמינה לי שלפני ארבעה חודשים לא ידעתי כלום.

2. של קולגות, המספרות על המקצועיות שלך. 

לדוגמה: כמי שמסתכלת מהצד על העבודה שלך – אני מתפעלת בכל פעם מחדש איך לקחת דברים שאורך חצי שנה ללמד, כמו תווים, והצלחת לפשט את זה לרמה של קריאת תווים תוך חודשיים! את אלופה! (קרדרובה, BA בנגינה אינסטרומנטלית)

איך יהיו לך המלצות?

1. מקולגות הכי טוב לבקש המלצה אחרי שעשית להן מחווה כלשהי. מלקוחות הכי טוב לבקש המלצה מיד בסיום אספקת השירות. 

לדוגמה: ריבי, אפשר לבקש ממך טובה אישית? אני אשמח לדעת בכמה מילים איך היה לך לפני שבאת אלי, ממה היית מרוצה וממה לא.

שימי לב: החלק של ‘ממה לא’ – יעזור לך להשתפר.

2. תוכלי לבקש המלצה בטלפון (אפשר לכתוב תוך כדי שיחה, אבל הכי טוב ל-ה-ק-ל-י-ט!), פנים אל פנים או במייל. 

 

טעויות נפוצות

1. חשוב! בחיים אל תגידי ללקוחות או קולגות שאת רוצה המלצה!

זה סותם לבן אדם את הספונטניות באופן כזה, שההמלצה נראית מעושה, מאולצת ומלאכותית עד דביקית להחריד. 

יש משהו שגורם לבן אדם להרגיש שנתינת המלצה מציבה אותו על הבמה, 

ובודקת את כישורי הניסוח שלו. 

זה גורם לחוסר יכולת להתמקד במה שקיבלו ממך, וחבל.

2. להרגיש לא נעים ו’נזקקת’ בבקשת ההמלצה.

את עושה טובה ללקוחה שלך כשאת מבקשת ממנה המלצה, כי אנחנו נוטים שלא לראות דברים טובים שיש לנו. נדמה לנו שהם מובנים מאליהם…

כשלקוחה צריכה לספר איך היה לך אצלך

(ויש לה גם הזדמנות להאיר את עיניך לגבי מה שהיה פחות נחמד…) 

היא פתאום מצליחה להעריך יותר את מה שקיבלה ממך. 

זה גם אומר שהיא מעריכה יותר את עצמה, שעשתה חכם והשקיעה את הכסף במקום שמפיק לה תועלת. 


3. לא להקליט או לא לכתוב מילה במילה מפי הלקוחה אלא לסמוך על הזיכרון.

יש משהו בהמלצות אותנטיות מפי הלקוחות שמשפיעות יותר מכל ניסוח במילים שלך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *