7 הכללים איך לדפוק את קידום העסק שלך בגוגל
1. לא לשים ביטויי מפתח
2. להוסיף מילות מפתח מכל הבא ליד
3. לכתוב תוכן גרוע
4. להתייחס לגולש כאילו הוא גוגל
5. לעשות קופי-פייסט
6. לפתח באתר מעצמה גרפית
7. ללמוד רק מפוסטים באתר במקום לקחת תכנית ליווי אישית לקידום העסק בגוגל
1. לא לשים ביטויי מפתח
אם כתבת מאמר/פוסט/דף כלשהו אונליין, ולא חשבת לשים ביטויי מפתח – זאת דרך נפלאה לא להופיע בגוגל. סוד קטן? לגוגל אין שכל. זה רובוט. רובוט שמפעיל המון עכבישים שזוחלים אצלך באתר. אם הם מוצאים מילים וביטויים שגולשים מחפשים בגוגל – נפלא. הוא מציג להם את התוכן שלך. לא מוצא? מעולה. החומר שלך לא ייחשף לאף אחד.
2. לזרוק סתם ביטויי מפתח
למה לעשות חקר לקוח? למה לערוך מחקר מה ביטויי המפתח הקשורים לעסק שלך? בזבוז זמן, נכון? יופי, עכשיו אפשר להוסיף מילות מפתח מכל הבא ליד. מלפפונים, פולקעס, ברגים למשקפיים, מה שיוצא – אני מרוצה. אם חס ושלום עולה איזושהי מילה שיכולה להיות קשורה לעסק שלך – מהר למחוק! חס ושלום גוגל עוד יכול להציג אותך בתוצאות חיפוש לגולשים שהעסק שלך רלוונטי להם.
3. להביא זבל במקום תוכן נורמלי
למה לכתוב תוכן טוב, אם אפשר להביא משהו גרוע? אפשר לכתוב 15 פעם את ביטויי המפתח שמצאת. אפשר לכתוב משפטים שלא קשורים זה לזה וגם לא קשורים לכותרת, אפשר להביא תמונות דהויות ומטושטות, אפשר להביא לינקים שבורים שלא עובדים. אפשר לכתוב מאמר תת-רמה על נושא לעוס שכולם מכירים. חשוב שזה יהיה גם בלוק אחד של טקסט. בלי פיסוק, בלי היגיון. כמו שסטאלין אמר: כמה שיותר רע, יותר טוב.
4. לחשוב שגולש = גוגל
אין הרי יצורים אנושיים שאמורים להיכנס לאתר שלך. אין. יש רק גוגל. אז צריך לכתוב רק ביטויי מפתח ולהפציץ במאה אלף ביטויים לועזיים מתחום המקצוע שלך. שאף אחד לא יבין. בשביל מה הגולש באתר שלך אמור להבין משהו? העיקר שגוגל יזהה שיש לך מלאן ת’לפים מילים מקצועיות. חשובות. מעונבות. מ-ק-צ-ו-ע-י-ו-ת. כל כך מקצועיות, שרק הקולוגות שלך מבינים מה שכתבת. זה נקרא להתייחס לגולש כאילו הוא גוגל. זה יחס נפלא. גוגל יתגמל אותך, וישמור בחשאיות את האתר שלך. שחס ושלום לא ייחשף ככה בחוצות.
5. קופי-פייסט…
כבר במבחנים בבית ספר ידענו שאסור להעתיק. בחיים האמיתיים מומלץ מאוד להעתיק מילה-במילה מאתרים אחרים, כדי שגוגל ידפוק לך את הקידום כמו שצריך. במקרים מוצלחים במיוחד – כל האתר שיש בו העתקה מאתר אחר ייעלם לגמרי מתוצאות החיפוש. זה יהיה פגז. דפיקה עוצמתית. כל מי שרוצה שגוגל לא יחשוף אותו לקהל בלי רשות – חובה עליו לעשות קופי-פייסט. כמה שיותר.
6. לפתח מעצמה גרפית משגשגת
למה בעצם לא להכניס לאתר שלך את מיטב הפעלולים הגרפיים הקיימים? אלף סליידרים ומאתיים אלף תמונות. רצוי כבדות ככל האפשר. שכל גולש יוכל להדפיס כל תמונה בנפרד בפוטו הקרוב ויראה כמה זה ברור וחד. ולמה לא לעשות אותיות קופצות וגימיקים זוהרים ובאנרים מהבהבים ומינימום עשרים פופ-אפים קופצים? ככל ששילמת יותר לעיצוב גרפי בומבסטי שיעשה את האתר כבד נורא – ככה בטוח הלקוחות ירוצו לקנות ממך על המקום. גוגל לא מעניין את אף אחד כרגע, ככה שאם האתר ייטען לאט-לאט-לאט בגלל העומס הגרפי – זה יהיה הסימן שהצלחת במשימה.
7. להתקמצן ולחלטר
ת’אמת?
אף אחד לא אוהב לעשות את הפעולה הכואבת הזאת, של לשלוף את כרטיס האשראי. אבל כולנו יודעים שחינם שווה חינם. הנה, למדת פה כללים איך לקדם את העסק שלך בגוגל? זה יקדם אותך עכשיו?
אני אהיה כנה איתך: זה לא.
המטרה של הפוסטים היא להרחיב לך את התודעה. שיהיה לך מושג מה זה.
יהיו בעלי עסק שרק הצ’ופצ’יק הזה חסר להם, והפוסטים יהיו הפיניש. אבל רוב האנשים שרוצים באמת לקדם את העסק בגוגל – צריכים לתת את המלאכה לאיש מקצוע או ללמוד איך לעשות את זה נכון.
הרי אי אפשר ללמוד נושא מקיף מקריאה של כמה מאמרים בנושא, נכון?
נהיה אמיתיים לרגע. גם את תחום העיסוק שלך לא למדת מקריאת פוסטים…
(אה, כן? שהשם ישמור! רחמנות על בעל מקצוע כזה…)
אף אחד לא אוהב לעשות את הפעולה הכואבת הזאת, של לשלוף את כרטיס האשראי. אבל כולנו יודעים שחינם שווה חינם. הנה, למדת פה כללים איך לקדם את העסק שלך בגוגל? זה יקדם אותך עכשיו?
אני אהיה כנה איתך: זה לא.
המטרה של הפוסטים היא להרחיב לך את התודעה. שיהיה לך מושג מה זה.
יהיו בעלי עסק שרק הצ’ופצ’יק הזה חסר להם, והפוסטים יהיו הפיניש. אבל רוב האנשים שרוצים באמת לקדם את העסק בגוגל – צריכים לתת את המלאכה לאיש מקצוע או ללמוד איך לעשות את זה נכון.
הרי אי אפשר ללמוד נושא מקיף מקריאה של כמה מאמרים בנושא, נכון?
נהיה אמיתיים לרגע. גם את תחום העיסוק שלך לא למדת מקריאת פוסטים…
(אה, כן? שהשם ישמור! רחמנות על בעל מקצוע כזה…)
אז אם מתחשק לך באמת לקדם את העסק שלך ולא ללמוד רק מפוסטים באתר אני מזמינה אותך להצטרף אל תכנית ליווי אישית לקידום העסק בגוגל. המחזור הראשון בלבד הולך לקבל ליווי אישי צמוד לכל עסק – אחר כך לא נראה לי שאחזור על השיגעון הזה שהולך לשרוף לי כל רגע פנוי מפורים קטן עד פסח…
הפוסט הזה עזר לך?
עשה סדר בעניינים?
יש משהו שנשאר בלתי פתור?
מזמינה אותך להגיב לי כאן למטה : )
לקבלת לקוחות מגוגל תוך 49 יום עם התוכנית הכי נושכת ברשת
יש לך שאלה בנושאי שיווק? פורום השיווק של 24/6 פתוח לשאלות שלך
נקודה 5, קופי פייסט:
אנחנו יכולים לא להעתיק תוכן מאתר אחר לאתר שלנו, אבל אין לנו אחריות למה שאחרים עושים. אחרים כן מסוגלים להעתיק ולהדביק אצלם.
איך גוגל מבין מי המקור ומי ההעתקה? אני לא רוצה להיות מסומת כמעתיקנית גם כשאהיה בעצמי המקור!
(נתקלתי בקוד שחוסם העתקה, אבל בעיני זו פרנואידיות יתרה, ומי שמתמצא קצת יותר בעומק יכול לעקוף אותו בקלי קלות.)
איידי,
העלית נקודה נכונה.
גוגל על פי רוב בודק תאריכי פרסום.
אם המידע אצלך פורסם קודם לכן – כל מי שיפרסם אחרייך הוא המעתיק.
לגבי קוד לחסימת העתקה –
בעבר זה היה מקובל יותר. היום, בגלל הענשות גוגל ובגלל הגישה השיווקית
(תפיצו כמה שאתם רוצים את דברי, העיקר שתמסרו דברים בשם אומרם ותאייתו נכון את שם העסק…) –
זה מקובל פחות.
לא הבנתי בקשר ללהוסיף יותר מידי מילות מפתח.
אם לדוגמא אנחנו אתר של ארגון וכותבים בתגיות כל מיני דברים מהפעילות של הארגון אפילו שעדיין לא הכנסנו את זה מספיק בתוכן האתר – זה בעיה?
אשמח להבין מה כדאי לכתוב ומה לא.
כן, יותר מדי מילות מפתח בגוגל – זאת בעיה.
הנה במאמר הזה מפורט למה לא טוב לשים יותר מדי מילות מפתח של גוגל.