מה זה להיות ראשון בגוגל ולמה אני לא שם? – – –

אפשר לקדם עסק שיהיה ראשון בגוגל?

להיות ראשון בגוגל זה אפשרי, כן, אבל… לא. זה לא אפשרי עד הסוף.

רגע לפני שאסביר למה אני לא ראשונה בגוגל (ואיפה אני כן ראשונה…) ולפני שאתחיל לפרט קצת על SEO – חשוב לי להצהיר שתי הצהרות פרובוקטיביות:

  1. אי אפשר להיות ראשון בגוגל בכל מילות החיפוש [=ביטויי המפתח].
  2. אי אפשר להיות ראשון בגוגל כל הזמן על ביטוי מפתח תחרותי.

יופי,

עכשיו אפשר להמשיך.

 
להיות ראשון בגוגל - איך לקדם את העסק שלך
 

SEO הוא התחום של קידום אתרים בגוגל באופן אורגני.

כלומר: לא משלמים לגוגל, אלא משקיעים המון זמן ומאמץ של למידת התחום לאורך זמן או משלמים כדי ללמוד את זה או משלמים למי שיודע לעשות את זה בשבילך.

חשוב לי להבדיל בין שני סוגי קידום.

זה נכון גם כשמקדמים אתר,

אבל חובה ממש כשרוצים לקדם את כל העסק בגוגל.

 

קידום העסק בגוגל על שם המותג

סוג הקידום הראשון הוא ששם העסק או בשפה המקצועית – המותג – יהיה ראשון בגוגל.

בנקודה הזאת, יש הבדל אם לעסק שלך יש שם נדוש או ייחודי.

נניח שיש לך עסק בשם 'תנופה' –

זה מצב של סכנת טביעה מיידית בתוצאות החיפוש.

למה?

בואו ונציץ איך נראה חיפוש בגוגל על המילה 'תנופה'.

האם תמיד נכון לקדם את שם העסק בגוגל?

אז יש לנו בגדול 5 אזכורים על המילה 'תנופה'. שלושת תוצאות החיפוש שלא ממוספרות – מדברות על גוף מספר 2, כך שלא מספרתי אותן, למרות שאלה שלושה אתרים נוספים.

חשוב להבין, שיש גופים נוספים שנקראים 'תנופה', והם מופיעים בהמשך הדף. 

אז מה נראה לך?

כמה אנשים יש להם סבלנות לחפור ולחפור עד שימצאו מי מבין כל סוגי ה'תנופה' הוא הדבר שהם מחפשים?…

בעיה.

אגב,

אלה שחופרים וחופרים עד שהם מוצאים – הם לא תמיד לקוחות טובים. אלה בדרך כלל ישגעו לך את השכל על כל פיפס קטן, ויטרטרו אותך מאה פעמים על כל סעיף בעבודה. הלקוחות הטובים הם אלה שיודעים מה הם צריכים ויודעים שאיכות עולה כסף, ואם הם רוצים לחסוך – זה יעלה להם בהרבה יותר מאמץ וזמן, ואחרי הכל כשמשלמים בזול – גם מקבלים תוצר שהוא לא מי יודע מה.

אז שווה לך להקל על הלקוחות שלך. 

אלה שימצאו אותך מהר – יש סיכוי טוב שגם יחליטו מהר לקנות ממך, ויזרמו ויסגרו עניין בלי להחליף דעה כל הזמן ובלי לדרוש דברים בלתי הגיוניים.

קידום עסק בגוגל על שמו

להיות ראשון בגוגל באופן הכי פשוט זה לקדם בגוגל את שם העסק.

אבל…

מה עושים כששם העסק נפוץ מדי או קשה מדי להגייה או יש לאנשים הרבה שגיאות כתיב לגביו?

הפתרון הכי זמין הוא לקדם על שם הבעלים.

ומה קורה אם הבעלים הוא משה לוי או חיים כהן? חזרנו לנקודת המוצא של 'אין סיכוי לקדם משהו מוצף כזה'.

במקרה כזה,

הדרך הטובה ביותר מתחלקת לשתי אופציות:

אם העסק חדש – הכי פשוט להחליף לשם ייחודי, מקורי ובלתי שגרתי.

אם העסק ותיק, מוכר וידוע – הפתרון יהיה לייצר שם מקורי וייחודי לשירות או למוצר שרוצים לקדם באינטרנט.

דוגמה?

'רהיטי שלום' רוצים למכור יותר מיטות רכבת
שכוללות ארון, מגירות וארגז מצעים,
ולכן מעניקים למיטות האלה את השם 'מיטטה'.
ועכשיו גם בחנות, וגם בפרסומים אופליין ואונליין
הם מיידעים את כולם שיש להם מוצר מדהים: 'מיטטה'. 
מה הפלוסים שלו על פני מיטות הרכבת של המתחרים?
אוהו, א, ב, ג, ד
(פלוסים אמיתיים בלבד, כן? שקרנים ומתחזים מרוויחים רק בפעם הראשונה. אם לא ידוע לך מה הפלוסים שלך, שווה לך לשקול ייעוץ עסקי קצר וממוקד
)

 

ואז,

במקום לקדם את שם העסק, 

מקדמים רק את שם המוצר שאותו רוצים לקדם.

הלאה.

קידום בגוגל על ביטויי מפתח פופולריים

הו, כאן הגענו לפרה החולבת של כל אלה שלא מכירים אותך.

אחרי שמיצית את האופציה של קידום שם העסק/מוצר נבחר בעסק, וכל מי שנחשף אליך או לכל פרסום או דרך שיווק שלך הכיר את השם הייחודי שלך או של המוצר שלך, הגיע הזמן שיכירו אותך כאלה שצריכים את מה שיש לך להציע, אבל לא מכירים את העסק שלך אישית.

וגם בשטח הזה, של לעשות היכרות בין העסק שלך לבין האנשים בשוק שלא מכירים אותך – יש הבדל בין מילים עם תחרות קשה ושוק מוצף לבין מילים יותר נדירות ופחות תחרותיות.

נחזור רגע ל'רהיטי שלום'?

מה ביטויי המפתח הפופולריים בתחום שלהם?

רהיטים (המון תחרות ומאוד כללי)

מיטות (כנ"ל)

ובעיקר –

מיטות רכבת. 

את זה אמרנו שהם רוצים בעיקר למכור עכשיו, נכון?

אבל לא רק הביטוי 'מיטות רכבת' יהיה רלוונטי. יש עוד.

מה עם 'מיטות קומתיים'?

כן, מי שמחפש מיטת קומתיים – יכול להיות שיתעניין גם במיטת רכבת.

מה עם 'מיטות לחדרי ילדים'?

נכון, אולי ההוא חיפש מיטות יחיד, אבל יש סיכוי שיראה את מיטת הרכבת ויתלהב? כי גם זאת מיטה קלאסית לחדרי ילדים? יופי, אז משלבים גם את הביטוי הזה באתר.

וככה הלאה.

אחת האופציות למילים שנאבקים עליהן פחות, אבל הן יכולות להכניס לך יותר לקוחות ספציפיים וממוקדים היא שימוש בביטויי מפתח עם זנב ארוך.

נתתי פה על קצה המזלג קצת טעימה מביטויי מפתח לקידום. אם רצית לקדם בעצמך את העסק שלך בגוגל, והתחשק לך לקרוא פרטים על קורס הקידום המלא שלי – לוחצים כאן.

ובנימה אישית: איך אני מקדמת את עצמי בגוגל?…

כל החבר'ה שטורחים לשלוח לי מיילים על זה שהאתר הספציפי שעיניך קוראות בו לא מקודם תחת הביטוי 'קידום אתרים באינטרנט' – ממש צודקים. 

אני באמת לא מקדמת את האתר שלי תחת הביטוי הזה.

למה?

מסיבה אחת: 

בביטוי הזה השוק מוצף. ותחרותי.

אני לא הולכת לאוקיינוס אדום עם כרישים נשכניים והולכת להתכתש איתם. אני לא חושבת שזאת הדרך הנכונה. לכל הפחות – היא לא נכונה לי-אישית. אני מעריכה מאוד קולגות שלי שנאבקו כבר שנים ארוכות על הביטוי הזה וגם הצליחו להתברג בו.

מה הדרך שאהובה עלי, ויותר מוצאת חן בעיני?

לסלול דרך חדשה. ליצור אוקיינוס כחול בוהק, בלי תחרות. להמציא שם חדש.

כמה אתרים בשם 'דסמנית' יש? רק אחד.

יופי, אז נשאר לי לקדם אותו.

זה בסעיף של קידום שם העסק.

רגע, ומה עם קידום על ביטויי חיפוש נפוצים? אוהו, בדיוק לכן חשוב לי תמיד להדגיש שאני לא מתמקדת בקידום אתרים בגוגל. אני הולכת על הכיוון ההוליסטי של קידום כל העסק בגוגל. 

מלבד הנימוק של הקידום המבודל יותר, אני באמת מאמינה בזה: קידום אתר שלא לוקח בחשבון את קידום העסק (כלומר: מזרים מתעניינים ולקוחות) – בעצם עשה רק חצי עבודה.

איך אמרה לי לקוחה?

"שנים הייתי בדף ראשון בגוגל, אבל אפילו עסקה אחת לא נסגרה מזה"…

איך באמת מקדמים עסק בגוגל?

אחד הדברים הראשונים הוא לדעת למי פונים.

אני, למשל, פונה לקהל של שומרי מצוות. אלה שלא – יש להם אינטרנט שלם שפתוח בפניהם, הם לא צריכים דווקא אותי. אבל הציבור החרדי, למשל, שיש לו את הדגשים שלו והדברים שחשובים דווקא לו ואת הניואנסים הפנימיים – בשבילו אני הרבה יותר רלוונטית.

אני גם תמיד שואלת את הלקוחות שלי: 

האם הלקוח שלכם הוא פנים-מגזרי, כלומר: חרדי או מקסימום גם דתי, או שאתם מוכרים גם ללקוחות כלל-ישראליים ואולי אפילו לקוחות מחו"ל?

זה השלב הראשון כדי לדעת לקדם עסק בגוגל. לדעת למי פונים.

ואז?

אז אפשר לדעת מה להציע לו ובאיזו שפה לדבר איתו.

אם ככה, למי העסק שלך פונה?

מי קהל היעד שלך?

רוצה לשתף אותי?

 

הפוסט הזה עזר לך?
עשה סדר בעניינים?
יש משהו שנשאר בלתי פתור?

מזמינה אותך להגיב לי כאן למטה : )

 

הקורס שלי מציע לקדם את כל העסק שלך בגוגל, ולא רק להביא גולשים אלא גם לגרום להם לקנות – כבר הצצת אליו?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *