איך מספיקים לעשות המון דברים?

התשובה פשוטה – מנהלים נכון את הזמן.

איך מנהלים נכון את הזמן?

התשובה פשוטה – מתכננים מה חשוב לך להספיק בו.

איך מתכננים באופן שישאיר אותך עם סיפוק על הספקים?

התשובה פשוטה – כותבים את זה.

 

ניהול זמן בצורה אפקטיבית פירושו לדעת מה חשוב לך להספיק גם אם אין לך חשק לעשות אותו. באופן פלאי, תחביבים וההתעסקויות שטותיות יכולות לקחת זמן ללא הגבלה. הדברים שאין זמן בשבילם הם בדרך כלל החשובים, אבל פחות נוצצים ונחשקים…

כש’אין לך זמן’ לביצוע מטלה כזו או אחרת זה פשוט כי היא לא בראש סדר העדיפויות שלך. לו היית זוכה עכשיו בלוטו – כל העיסוקים היו מתעופפים תוך רגע ופתאום הזמן היה מתפנה לגמרי לצורך קבלת הפרס הכספי….

מה כותבים?

הכל. כל מה שיש לך לעשות.

אם זה ממש בקטנה ואין לך מה לכתוב את זה – עדיף לעשות את זה עכשיו. זה הרי קטן וממילא לא לוקח זמן…

אם לא מתאים לך לעשות את זה עכשיו, כנראה זה צריך להיות רשום.

אפליקציות כמו TRELLO עוזרות לסדר את המשימות לנושאים, ככה שיהיו ברורים לך מול העיניים ואפשר גם להכין לוח משותף לשני אנשים שרוצים להסתנכרן.

יש אופציות פרימיטיביות בדיגיטל: אפליקציה פשוטה של רשימות או ‘פנקס רשימות’ במחשבים.

שיטה מוצלחת היא לשלוח מייל לעצמך כשהוא מתוזמן לתאריך שבו צריך להתבצע הדבר המתוכנן.

בשעת הדחק מותר גם להשתמש בדף מקומט ובעט מגמגם.

הדבר שהכי חשוב לכתוב בסיום התכנונים הוא… מתי מבצעים כל דבר. 

לא בוצע? 

אז אולי הדבר באמת לא צריך להתבצע בכלל?…

2 thoughts on “לכתוב = ניהול זמן

    1. בשמחה, הודיה.
      זו בדיוק מטרת המאמרים,
      לעזור בעצם קריאתם 🙂

      ריקי קפלן, דסמנית
      שיווק עם חפירות
      dasmanit.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *